Pécs északi és déli városrészét kettészeli egy vasútvonal és egy ipari terület is. A város így két részre szakad, és gyakorlatilag két különálló városként működik mely urbanisztikai, közlekedési és kulturális problémákat okoz. Ebben az urbanisztikai tervben egy olyan koncepciót dolgoztunk ki, melyben a vasutat lesüllyesztettük a föld alá és egy intermodális közlekedési csomópontot hoztunk létre, így megnyitva az utat a két városrész több ponton való összekötéséhez. A terv része az ipari területek helyére kerülő új városközpont, új lakások, szolgáltatások, irodaházak melyek új úthálózattal és tömegközlekedési útvonalakkal kötnék össze Pécs északi és déli felét. A tervekben szerepel Pécsről eddig hiányzó városi liget terve és a pécsi víz völgyében egy patak felduzzasztásával létrehozott vízfelület is, mely így egy „T” alakú zöld sávot hoz létre, mely északról a Belvárosból és délről Kertvárosból is könnyen megközelíthető. A terv része egy városi uszoda és egy stadion helye is.
Márkus Péter
Építész